30 October 2015

Makanan Halal & Toyyib bukan sekadar Sunnah.

As salam...😊
satu perkongsian. Sejak kebelakangan ini diperhatikan banyak berlaku kematian akibat kanser dikalangan umat Islam di Malaysia ni. Kami pernah didatangi oleh bekas pelajar MRSM, seorang doktor pakar pemakanan dan selalu keluar di astro oasis dlm rancangan agen Halal. Sape kenal dgn doktor Mohd Redza Benjamin. Beliau pengidap kanser tahap 3. Tetapi diberi kesempatan oleh Allah swt utk hidup di dunia ini. Beliau bnyk beri perkongsian tentang pengalaman beliau sebagai pengidap kanser. Saya akan cerita sedkit demi sedikit nanti.

Dr Redza ni pernh berpesan ketika sakitnya itu pada ibunya jangan benarkan doktor cabut talian hayat nya (bantuan oksigen) selagi beliau belum benar2 disahkan mati. Pada ketika dia koma, dr Redza mohon pd Allah swt atas segala kebaikan yg dia pernah lakukn sebelum ini   supaya dberi peluang kedua utk hidup dan dapat dia perbetulkan kesilapan yg telah beliau lakukan.

Kesilapan beliau adalah, beliau selalu memberi ceramah kesihatan kpd org ramai supaya mengamalkan pemaknan mengikut sunnah Nabi saw tapi malangnya beliau sendiri mengambil ubat-ubatan kimia utk dirinye. Jadi beliau telah berlaku hipokrit pada org ramai, dan sejak beliau sedar dari koma, beliau ubah cara pemaknan beliau dan mengesyorkan kita umat Islam ikut sunnah Nabi saw.

Sedikit perkongsian lagi:
1- makan lah sayur2 atau buah2an dahulu sebelum ambil makanan lain.

2- makan makanan yg halal & Thoiyyib(suci).

3- Jangan makan berlebih lebihan (surah Al-A'raf ayat 31). Berhenti sebelum kenyang.

4- Perhatikan makanan kamu. (surah Abasa ayat 24).

-INI PERKONGSIAN DARI DR REDZA YG ALLAH DAH LAME BAGITAU KITA. CUME RAMAI DARI KITA YG TAK TAHU ATAU BUAT2 TAK TAHU...

-  Cube perhatikan lobak merah kalau dipotong, apekah bentuknye? mata kan? Jadi dalam kajian sains pun mendapati lobak sebenarnye bagus utk kesihatan mata.

-  Perhatikan tomato - mengadungi licopin, untuk merawat jantung. Cube belah tomato, lihat ada 4 cabang dlm tu, ibarat 4 injap dlm jantung kita.  Yer sebenarnya tomato memang bagus utk jntung

-  Cube perhatikan anggur. Bentuk asalnya jika kita ambil setangkai anggur adalah saperti bentuk jantung kita kan? Kajian sains pun mengatakan ia bagus utk jantung

-  Perhatikan kacang walnut. Kulitnye keras susah nak dipecahkan dan isi dalamnya jika dilihat saperti otak manusia. Ia memang bagus untuk otak. Pada ibu2 sila beri anak anda makan 'walnut' supaya otak cerdas dan mudah menghafal khususnye anak yg masuk tahfiz.

-  Cube perhatikan kidney bean@ kacang merah. Bentuk buah pinggang kita kan. Ia memang bagus utk rawatan buah pinggang.

-  Batang seleri. Bentuknye seperti tulang manusia. Memang ia bagus untuk tulang.

-  Buah avocado. Perhatikan buahnya dan macam mane bentuk isinye. Ia saperti rahim perempuan dan ia memang bagus utk hormon wanita. Bukan nyer utk rawatan rambut shj.

-  Buah Thin..cube perhatikn buah Thin ini. Kaum adam cube perhatikan buah Thin ini dan fikir sendiri ia berbentuk saperti ape. Kajian sains mendapati ia bagus utk kesuburan kaum lelaki.

Yahudi dah banyak tipu kita..dia kata daging kambing kalau makan kena darah tinggi. Itu semua satu pembohongan..DAGING KAMBING ADALAH PALING RENDAH KANDUNGAN KOLESTROL, yg kena darah tinggi tu sebab cara masakan kita. Contohnya masak kambing dgn santan yg berlebihan dan sebagainye. Ape yg Allah swt jadikan semuanya baik. Cume kita manusia yg salah guna, betul tak? Jadi perbetulkan cara pemikiran dan pemakanan kita dan keluarga lepas ni. Banyak lagi tip dari Dr. Redza ni...

INI tips lagi untuk siape yg menghadapi masalah usus yg penuh dgn selaput @ lapisan sisa makanan yg tersangkut di saluran usus anda. Anda boleh mengamalkan cara ini secara berterusan yg disyorkan oleh Dr. Redza ni. Kosnyer sangat murah dan anda tak perlu habiskan puluhan ribuan ringgit utk kos rawatan usus ni. (Kalau nak membazir jugak baik bagi kat aku.. hihihi maaf gurau sikit).

Ok caranya mudah saje. Anda cume perlu beli kelapa laut atau Nata d Coco tu. Buang airnye oppss maaf.. buang air manisan nata d coco tu dan ganti dgn air putih..kemudian anda beli 'YAKULT'..ok ini menyelit sikit beli yakult dan jangan beli vitagen kerana yakult ni mengandungi 90% bakteria baik yg hidup berbanding dengan vitagen yg hanya mengandungi 80% bakteria mati. Lepas tu ambil lebih kurang 12-15 kiub nata d coco tadi, cume campurkan dgn sebotol Yakult..
Amalkan setiap pagi waktu baru bangun tidor SEBELUM ambil makanan lain @ kalau nk lebih berkesan buat dua kali sehari sebelum tidor mlm..biar berterusan. In sya Allah kesannya najis kita akan lembut dan kotoran yg tersangkut pd usus akan disingkirkan secara perlahan2. Kalau anda tengok najis anda berwarna hitam. Itu tandanya ada tindak balas yg baik dari amalan td. Penyingkiran toksid telah berlaku tp benda ni dia tak war2kan pd org ramai..

Ada lagi dan kawan2 kalau nak tahu ini bukan untuk kondem mane2 produk..cume Dr. Redza bagitau kenape kita mudah kena cancer tulang. Kenape kita disyorkan kena ambil kalsium kononnye utk kuatkan tulang? sebenarnya tubuh badan kita dah ada kalsium. Jadi bila kita ambil kalsium berlebihan maka ia akan berlebihan dan akan menyebabkan terjadinye kanser tulang. Proses nyer terjadi aku tak dapat terangkan. Cube tanya pd yg pakar. Cume saranan Dr. Redza adalah kita cume amalkan ambil 5 helai pucuk DAUN KARI di buat ulam. Kerana daun kari mengandungi kalsium yg sangat tinggi.
5 helai daun kari bersamaan dgn dua gelas susu Anlene. Logik akal kita lihat lah kenape org India suka masak atau makan berasas daun kari dan tulang mereka kuat bolih buat kerja berat2. Gigi mereka pun putih dan berdaya tahan lame. Hihihi ini tengok gigi masing2 umur baru 37 gigi banyak dah yg lompong. Betul tak? Jangan marah ye berkongsi ilmu sambil bergurau.

Ok lagi satu kawan2 jangan amalkan minum air soya dan bagi anak minum air soya selalu kerana ia penggalak sel kanser dan bolih melemahkn otak. Ini semua penipuan dari yahudi. Dia suruh orang Islam minum soya tp dia org minum susu kambing..

Dia nk musnahkan org Islam secara halus dan melalui perang saraf. Tolong kontrol anak2 dari banyak berintenet dan lihat rancangan tv berbentuk hiburan sebab itu melalaikan kita dari mengingati Allah swt dan kesan sampingan nyer kita lihatlah saje skrg. Saya cume mmperingatkan diri saya sendiri dan yg lain2. Yang baik adalah dari Allah swt dan yg tak baik datang dari saya sendiri. 

0 comments:

Post a Comment